Regióny Nitra Top

HRÔZA v nemocnici! Syn mal PREPICHNUTÉ brucho, hodiny ho nikto NERIEŠIL: Naštvaná MATKA naložila vedeniu, TOTO je REAKCIA

Ilustračné foto. Zdroj: TASR/Michal Svítok

NITRA – Chaos a neúnosná situácia na urgentnom príjme v Nitre. Pacienti sa sťažujú, že na ošetrenie čakajú celé hodiny. Dôvod? V jednej čakárni sú vážne stavy aj pacienti, ktorí prišli iba na kontrolu. Nespokojná pacientka poslala vedeniu Fakultnej nemocnice otvorený list, pridala aj petíciu, ktorú podpísali stovky ľudí a ľady sa konečne pohli.

Zlom nastal po tom, čo nespokojná pacientka adresovala nemocnici otvorený list. Píše v ňom o neúnosnej situácii na urgentnom úrazovom príjme. “Keď príde človek s problémom, panuje tam neuveriteľný chaos. Nikto nerieši, s akým problémom človek prišiel. Ako súrne je jeho vyšetrenie. Ľudia tam neraz čakajú celé hodiny bez ošetrenia,” napísala v liste Katarína Pekarová z Veľkého Zálužia.

Ako pokračovala, keď tam naposledy bola so synom, ktorý má zlomenú ruku, na kontrolu čakalo asi 50 ľudí. “Čakáte tam celé hodiny, aby vás poslali na röntgen, potom čakáte celé hodiny na to, aby vás vzali na vyšetrenie. Tí, ktorí prichádzajú s čerstvými zraneniami, tam sedia medzi ľuďmi, ktorí idú dať dolu sadru a podobne. Úplný nezmysel. Pán, ktorý čakal na kontrolu so zlomenou rukou, tam sedel 6 hodín,” uviedla.

Ako podotkla, táto situácia pretrváva už roky. “Chodíme tam už vyše 10 rokov, taktiež som tam sedela raz so synovým prepichnutým bruchom a nikto neriešil, čo sa komu deje. No je to obrovská hanba na to, že žijeme v treťom tisícročí,” napísala.

Ľudí to podľa nej pre zlú organizáciu v nemocnici vedie až k zneužívaniu rýchlej zdravotnej pomoci: “Ľudia už hovoria, že ak sa vám niečo stane, treba volať sanitku, aby vás ihneď vyšetrili. To hovoria ľudia, ktorí sa tam dokážu odviezť sami a chvíľu počkať na vyšetrenie. To je strašné, keď si predstavíte, že v skutočnosti bude niekto potrebovať sanitku v takom prípade, že mu ide o minúty – infarkty, porážky a niekto dobúchaný ju obsadí, lebo už vie ako to chodí na našom urgentnom úrazovom príjme!”

Nielen kritika, ale aj návrhy riešení

Katarína však nielen kritizuje, ale aj navrhuje riešenia: Aby na urgentnom príjme bola zriadená recepcia, ktorá bude triediť pacientov podľa závažnosti stavu, a by sa zrušilo vykonávanie kontrolných vyšetrení pacientov na urgentnom príjme. K listu pripojila aj odkaz na online petíciu, ktorá žiada práve tieto dve zmeny. V krátkom čase ju podpísali stovky ľudí, veľkú podporu na sociálnej sieti získal aj samotný obsah listu. Mnohí v reakcii naň taktiež zdieľali svoje negatívne skúsenosti s urgentom v Nitre.

>> Ako nemocnica vysvetľuje problémy na urgentnom príjme a akú zmenu plánuje? Čítajte na druhej strane.